Hakuna Matata - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Anneke en Ina - WaarBenJij.nu Hakuna Matata - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Anneke en Ina - WaarBenJij.nu

Hakuna Matata

Door: Anneke/Ina

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Ina

01 Mei 2008 | Kenia, Mombassa

Hallo allemaal,

hier zijn we dan met ons eerste bericht.

Het is heerlijk om terug te zijn in Kenia.

Er is hier echt helemaal niets meer aan de hand ten aanzien van de onlusten die in Kenia hebben plaatsgevonden. Tenminste niet zo op het eerste gezicht voor een gemiddeld toeristje. Voor ons is alles veilig. Als we met de mensen praten, merk je dat de gemiddelde Keniaan het verschrikkelijk vindt wat er allemaal is gebeurd en dat men graag, op een goede manier, het leven weer op wil pakken. Een jongen zei tegen ons: voor 27 december voelde ik mij op de eerste plaats een Kikuyu. Nu heb ik geleerd dat ik Keniaan ben en dat we met al de inwonders van Kenia Kenianen moeten zijn want dit is mijn land en dit zijn mijn mensen. Als wij met elkaar willen praten, komt het allemaal weer goed met ons land. De gevolgen van de onlusten zijn erg groot. We zitten momenteel misschien met 50 mensen in een hotel waar normaal gesproken 300 mensen zitten. Veel personeelsleden zijn naar huis gestuurd en zitten zonder werk en zonder geld in huis te wachten in de hoop dat de toeristen snel weer terug zullen komen. Dit geldt niet alleen voor het toerisme maar voor veel meer onderdelen van de economie. Het werkt overal nog door. Maar er is wel weer hoop dat het weer goed zal komen. De haven in Mombasa draait bijvoorbeeld weer op volle toeren.
Oke, dat was de stand van zaken vwb de situatie in Kenia.

We zijn zaterdag aangekomen en hebben zowaar met gemak onze vlucht naar Mombasa gehaald. Maar onze koffers hadden enigszins vertraging. Dus tegen de tijd dat we in het hotel aankwamen, konden we weer terug naar het vliegveld om de koffers te gaan halen. Dat is een ritje van zo’n 3 kwartier. ‘ t Was erg prettig om de koffers toch lekker snel bij de hand te hebben.
Het weer is heerlijk en we lagen vlot aan het zwembad.
Zondag zijn we eigenlijk de hele dag in het hotel geweest. Rufus (degene waarbij we de safari hebben geboekt) was ff met de nachtbus uit Nairobi gekomen om alles goed te overleggen en ging ‘ s nachts weer terug naar Nairobi. (ach, is maar 500 kilometer) en maandagmorgen kon het feest voor ons beginnen.
Om half 8 stonden we klaar om te vertrekken richting Tsavo West en ja hoor, we bleken een prive-safari te hebben. Na overleg met Rufus hebben we toch gekozen voor een minivan i.p.v. een jeep en dat betekende dat we een heel busje voor 8 personen voor onszelf hadden.
Het was in een woord: PRACHTIG!
Het mooiste was de eerste nacht. We sliepen in Ngulia lodge, tenminste oke, we zullen toegeven dat we niet zo heel goed geslapen hebben.
Laten we beginnen bij het uitzicht. We hebben er videobeelden van gemaakt want anders zou niemand ons geloven. Zo geweldig mooi! We konden zo vanuit de bedden het dal en de tegenoverliggende heuvels zien. De olifanten dronken in een vennetje honderdvijftig meter bij ons vandaan. Het was geweldig.
Oh ja, waarom we niet sliepen? Nou ja, kijk, het was zo dat wij de enige gasten in het camp bleken te zijn. We mochten ‘s avonds alleen onder begeleiding van een Masai-man naar het hoofdgebouw en werden ‘s morgens ook weer door hem opgehaald, dit ivm de wilde dieren. ‘s Avonds stond ik nog even op ons terrasje en ik hoorde de beesten zo dicht bij dat ik niet wist hoe snel ik naar binnen moest schieten. En ze maakten ook wel heel erg veel kabaal. Het slaapt dan toch niet meer helemaal rustig, moet ik toegeven. Onze inschatting bleek de volgende ochtend wel te kloppen. Ze lieten ons zien waar het olifantenpad van die nacht was ontstaan. Nou hmmm, exact naast de muur van ons huisje. Ze zijn er zo ongeveer langs heen geschurkt.
Maar….. het was een superplek.

We zijn dinsdag richting Kilimanjaro gereden en hebben daar een paar mooie gamedrives gemaakt. Het is een beetje lastig uit te leggen hoe het er allemaal uitziet. Maar jullie zijn allemaal van harte welkom om straks een keer wat foto’s en een stukje video te bekijken.
Gisteravond zijn we na een hele lange dag in ons busje weer teruggekomen in ons hotel.

Het personeel hier is ontzettend vriendelijk. We hadden een wat slechte douche op de kamer waarin we het weekend verbleven en dus kregen we nu een andere kamer. Prachtig uitzicht op zee en een bad. Tja, het zal even omschakelen worden als we zaterdag in Huruma aankomen. Maar we genieten er nu maar met volle teugen van.
Deze twee dagen gaan we een beetje relaxen, genieten van het mooie weer, het lekkere eten en de omgeving daarna begint het echte leven weer.

Tot zover onze eerste belevenissen. We kunnen niet vanuit ons hotel internetten, we zitten nu bij de buren. Dus het zal tot in Huruma duren voor jullie weer wat van ons zullen horen.

Liefs

• 01 Mei 2008 - 09:09

Zoef En JN:

Fijn te horen dat de situatie is gestabliseerd en dat jullie intens genieten van jullie welverdiende belevenissen. Geniet nog lekker deze dagen en alvast een goede reis naar Huruma.

Shalom!

• 01 Mei 2008 - 10:17

Ron En Petra:

Lieve meiden,

Dit zijn wel jaloersmakende berichten zeg!! Maar goed, het is jullie van harte gegund! We zijn benieuwd naar Huruma straks maar geniet eerst nog maar even van deze dagen!

Liefs, Ron en Petra

• 01 Mei 2008 - 10:39

Nynke:

Heej tantetje en Ina!!

Fijn om te horen dat het allemaal zo super is daar!
    leuk dat je belde terwijl je tussen de olifantjes(ahum) stond haha
    Heel veel succes en plezier nog verder
    Dikke kus
    Je nichtje

• 01 Mei 2008 - 10:43

Rijk:

hallo dames,
    ook vanuit Nunspeet wens ik jullie een fijne tijd toe en bovenal Gods zegen in de korte tijd dat jullie voor de verre naaste mogen betekenen ,
    een hartelijke groet

• 01 Mei 2008 - 16:37

Janny:

Dag Anneke en Ina, heb jullie verslag weer met veel interesse gelezen.Blijf jullie volgen. Met hartelijke groet , Janny

• 01 Mei 2008 - 17:30

Pa Lubbers&Willemien:

Wat fijn dat jullie nu al zoveel genoten
    hebben.
    Nog een fijne tijd en we kijken alweer uit naar het volgende bericht al zal dat
    ook heel anders van inhoud zijn.
    Veel plezier maar ook veel sterkte.

• 01 Mei 2008 - 19:59

Pa En Ma Nieland:

Heel fijn dat jullie zo genieten van alle mooie dingen, dieren en de natuur.
    Wij kunnen ons er niet zo goed een voorstelling van maken. We kunen niet verder kijken dan een eind de Noordzee in. We hopen t.z.t. met jullie te genieten van fot's of film.
    We wensen jullie nog een paar relaxe dagen toe. En daarna veel kracht en plezier bij de kids van Huruma.
    De liefde van God, de voorbede van Jezus Christus en de kracht van de Heilige Geest toegewenst.
    Wij bidden mee.

• 02 Mei 2008 - 08:15

Gertine:

Hey, wat een prachtige berichten. Leuk om zo enigzins te volgen wat jullie doen. Ik wens jullie allebei veel zegen met alles wat jullie daar doen en zien op jullie reis en straks in Huruma.

• 02 Mei 2008 - 11:11

Peetje:

gelukkig dat jullie het zo naar de zin hebben ik kom zeker de fotos + video bekijken erg nieuwschierig nou dames geniet nog maar even lekker voordat het echte werk begint.

• 02 Mei 2008 - 17:37

Evelien Vos:

hey veel goeds en plezier , en zegen met jullie werk toegewenst....geniet van alles wat er gebeurd,succes weer bij jullie kinderen de komende week...gelukkig is het weer rustig in Kenia...pas ook goed op jullie zelf..

• 03 Mei 2008 - 13:24

Gerard & Miranda:

Goed om te horen dat het weer 'rustig' is. Geniet ervan, Gods zegen voor jullie en Huruma.

Groet'n

• 04 Mei 2008 - 22:00

Henk En Joke Gr:

Nu, het klinkt geweldig avontuurlijk!
    Fijn dat jullie zo genieten en dat alles veilig is!
    Goede tijd samen
    groeten Henk en Joke

• 08 Februari 2010 - 13:10

Inge T.:

Fijn dat jullie veilig zijn aagekomen. Heerlijk jullie eerste indrukken! Fijne tijd nog daar!

Groetjes Inge