We gaan de lucht weer in, op naar Kenia……………..2009 - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Anneke en Ina - WaarBenJij.nu We gaan de lucht weer in, op naar Kenia……………..2009 - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Anneke en Ina - WaarBenJij.nu

We gaan de lucht weer in, op naar Kenia……………..2009

Door: Anneke/Judith/Ina

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Ina

23 April 2009 | Nederland, Enschede

Hallo geliefde vrienden, familie, onbekenden, collega’s, leerlingen en wat dies meer zij (in willekeurige volgorde)

Het is bijna weer zover en dat betekent dat we jullie graag weer mee willen laten genieten en eventueel mee willen laten griezelen van onze belevenissen in Kenia.

Er zijn wel een paar zaken veranderd ten opzichte van vorig jaar.
De grootste verandering vanuit Nederland bestaat erin dat het geen AI(gohuruma) is dit jaar, maar IJA (klinkt toch wel wat ezelachtig als je het snel uitspreekt).
Kleine uitleg voor alle zekerheid: AI stond voor Anneke, Ina en IJA staat voor …….

Judith Rook gaat dit jaar mee. Vorig jaar stond ze bijna met de koffer voor de deur toen ze de eerste foto’s van de kinderen had gezien tijdens een filmpje in de kerk. Aangezien dat ongeveer anderhalve week voor de geplande reis was, leek dat niet helemaal het juiste moment dus hebben we met elkaar besloten het nog een jaartje uit te stellen. Judith bleef enthousiast en iedereen die Judith een beetje kent, weet wat een beetje enthousiasme bij Judith betekent. Nou ja, eigenlijk werd ze steeds enthousiaster en dus stoppen we donderdagnacht een paar tassen extra in het peugeotje. Dat is ons eerste logistieke probleempje dat we gaan proberen op te lossen. Ach, als dat het ergste is, komt het allemaal dik voor elkaar!! Judith heeft de haan in de keuken die ’s morgens om een uur of drie begint te kraaien nog niet meegemaakt! Hopen dat het enthousiasme niet tot het vriespunt zal gaan dalen......

Het komende weekend gaan we besteden aan een kleine safari naar Samburu. Zal niet echt erg zijn waarschijnlijk.

Maar goed, nu het werkelijke doel van onze reis en dat is natuurlijk het kindertehuis Huruma Children’s Home waar we van 27 april t/m 8 mei zullen verblijven. Er is veel gebeurd sinds we vorig jaar uit Kenia zijn vertrokken. Pastor Isaac is overleden aan een hartaanval (hij was de echtgenoot van en runde samen met mama Zipporah het kindertehuis). Naast het diepe emotionele verdriet en het gemis is dit praktisch een groot probleem omdat hij de bouw regelde, de boodschappen deed, de kids van kindertehuis Sidai, in de sloppenwijken van Ngong, ophaalde om naar school te gaan in Huruma en last but not least omdat hij de pastor van het huis was, hij vertelde en leerde de kinderen over God.

Daarnaast is de afgelopen maand de oude minibus (de rammelbak die het perfect deed in de zware omstandigheden rond het prachtige, enigszins ongelijke wegennet van Ngong) gestolen waardoor er nog meer problemen ontstaan rondom het vervoer. (Elk nadeel heb z’n voordeel, we hoeven niet meer bang te zijn dat we uit de auto zullen kieperen omdat het portier eruit valt.) Verder zijn er weer nieuwe kinderen in Huruma komen wonen en anderen hebben Huruma verlaten o.a. om op de Highschool hun opleiding te vervolgen en zo kunnen we nog wel even doorgaan. We zijn dus heel erg benieuwd wat we en hoe we alles aan zullen treffen.

Deze reis is voor Ina en Anneke voor een deel bedoeld als voorbereiding op de reis van 3 maanden in 2010.
We willen graag een aantal zaken met Mama Zipporah bespreken en bekijken wat we op langere termijn kunnen doen. Ook hebben we weer enorm zin om iedereen te ontmoeten, om bij te praten, aandacht geven aan de kids en om de kleintjes te knuffelen.De kans dat je ons als eerste heel snel de babykamer in ziet verdwijnen, is erg groot.

Voor Judith zal dit haar eerste reis worden naar Kenia. En dat is ook best wel spannend. Hoe zal zij het ervaren? Hoe zal het zijn om daar les te geven ipv op de Fontein?

Vorig jaar zijn we de verhalen o.a. geëindigd met :”Het is opnieuw heel lastig om de kinderen achter te moeten laten. Maar we weten dat wij niet voor hen kunnen zorgen, alleen maar mee druppelen en hebben opnieuw mogen ervaren hoe God hen beschermt.”
Nu krijgen we de kans om opnieuw naar het kindertehuis te mogen gaan en daar zijn we heel erg blij mee.
We weten dat God ons en hen in het afgelopen jaar heeft beschermd en wij zijn dankbaar dat we weer een poosje met hen mogen samen werken en leven.

We hopen dat jullie net zo veel plezier mogen hebben aan het lezen van de verhalen als wij vast weer zullen hebben aan het schrijven ervan.

Heel hartelijke groet,
IJA

• 23 April 2009 - 16:31

Marije Eilander:

Hoi alledrie,

Ik wens jullie een hele goede reis. Ik bid voor jullie dat het een mooie goede en geslaagde reis mag worden. Geniet ervan!!!

• 23 April 2009 - 16:32

Zusje:

Ha Zus,Ina en Judith.

een hele goede reis toegewenst, geniet ervan en doe de kids een knuffel.

groet zusje

• 23 April 2009 - 16:39

Aline Van Wingerden:

Hoi alledrie

Een hele goede reis gewenst, geniet ervan, en judith veel plezier met lesgeven, knuffel van Donna

• 23 April 2009 - 17:00

Han:

Dames,

heel veel zegen en succes in Kenia! Maak er wat moois van en geniet van wat de Heer jullie allemaal zal geven!

groetjes,
    Han

• 23 April 2009 - 17:19

Janny Van De W:

Dag alledrie,

Van harte een goede reis en behouden aankomst toegewenst!!

Hartelijke groeten,

Janny

• 23 April 2009 - 17:23

Harriët:

Hoi Judith, Ina en Anneke,

ik wens jullie een hele goede reis toe. Ben erg benieuwd naar jullie verhalen (zal het vast allemaal wel van je horen Judith). Geniet er lekker van, want het afscheid in Kenia zal sneller zijn dan jullie denken...

Groetjes Harriët

• 23 April 2009 - 17:26

Susan Kremers:

Ook ik wil jullie heel veel plezier wensen en Gods zegen toegewenst.
    Ju, ik hoop dat je er heel erg van gaat genieten en dat je met veel mooie verhalen mag terug komen. En die enthousiasme? Ik zou niet weten wat er bedoeld wordt...haha
    En je bloemen...? Op goed geluk zie je ze nog bloeiend weer terug! ;-)
    Gr Suus

• 23 April 2009 - 17:36

Jessica (collega Ina:

Ik wens jullie heel veel suc6 en Gods zegen!
    En ik zal jullie verhalen zeker volgen!!

Groetjes Jes.

• 23 April 2009 - 17:54

Miranda Kuiper:

Hallo dames,

wij (mijn gezin en ik) wensen julie een hele goede reis en een waanzinnige tijd in Kenia en gaan met veel pleizer jullie verhalen lezen.

• 23 April 2009 - 18:38

Rene En Ellen:

alle 3 een goede tijd daar gewenst.

• 23 April 2009 - 19:07

Gertine Van B:

Hey reizigers!
    Veel plezier met alles en inderdaad dat jullie weer die druppeltjes mogen gaan brengen aan de kinderen van Kenia. Gods zegen en bescherming voor alles en een goede reis!:)
    Groetjes van Gertine

• 23 April 2009 - 19:37

Wim Kuipers:

Beste Ina, Anneke en Judith,

Een heel goede reis onder Gods zegen. veel sterkte bij alle activiteiten die jullie gaan ondernemen.
    Ina, denk je om de wiskunde.
    Veel goeds.

hartelijke groet,
    Wim

• 23 April 2009 - 19:56

Rian:

Hoi Ina en medereizigers
    een goede reis en een fijne gezegende tijd

groet Rian

• 23 April 2009 - 19:58

Ans Reitsma:

Hallo Meiden, geweldig wat jullie gaan doen! Een hele goede reis en een fijne tijd daar.Als er iets nodig is voor volgend jaar laat het weten,Gods zegen bij dit alles. Groeten Ans Reitsma.

• 23 April 2009 - 20:10

Martin:

Wat tof om dat digitaal mee te beleven. Allen een goede reis, erg veel plezier en Gods zegen toegewenst!
    Groet'n

• 23 April 2009 - 20:57

Hallo Alle 3:

We wensen jullie een heel gezegende tijd in Kenia, deel maar veel knuffels uit.

Groet Edwin en Herma

• 23 April 2009 - 21:03

Nynke:

HEEL VEEL PLEZIER EN SUCCES!!

Dikke knuffel!

• 24 April 2009 - 05:56

Hanneke Meints:

hoi IJA,
    veel plezier en Gods zegen gewenst.
    groetjes hanneke

• 24 April 2009 - 06:51

KARINE:

goede reis en geniet alvast van de safari!
    groet karine

• 24 April 2009 - 07:19

Ans Van Loo:

Hallo,

Gisterenmorgen zag ik je nog bij het Feitenhof voor het raam zitten, s'middags hoor ik dat je weer gaat en nu zit je er al! Ina, en mede reizigers, Gods zegen voor jullie werk en voorbereiding daar.

• 24 April 2009 - 08:04

Jim:

Heel veel succes en sterkte de komende weken! Goede reis alvast en ik ben erg benieuwd naar de nieuwe verhalen.

Doe voorzichtig en tot we horen gauw van jullie!

Groeten Jim

• 24 April 2009 - 08:04

Eel:

Duifjes,

Maak er een mooie tijd van en pas goed op elkaar! Isaak de groet'n!!!

Liefs

• 24 April 2009 - 08:06

Bertina:

Lieve Ina, Anneke en Judith,

Wij wensen je een goede reis toe en Gods zegen bij jullie werk daar. Hopelijk gaat alles naar wens en we houden jullie via de site in de gaten.

Groetjes,
    de van Oostendes.

• 24 April 2009 - 09:27

Leo En Aafke:

Goeie reis, geniet van alles weer, en behouden thuiskomst. Ga met God.

• 24 April 2009 - 12:50

Wolbert En Hanny:

Goede reis!
    Gods zegen toegewenst.

• 24 April 2009 - 14:34

Gerard:

Hé ezeljes,

't is wel een koninklijk dier hè in de bijbel. Het ga jullie goed meiden. We zullen jullie verrichtingen volgen!
    GBY

Gerard & Miranda + kids

• 24 April 2009 - 14:40

Elliz:

Hoi Ina en de rest,

een goede en gezegende tijd toegewenst, ik ga jullie zeker volgen!

groetjes van Elliz

• 24 April 2009 - 18:12

Klas & Jan:

eerst even weten of het peugeootje met alle tasjes IN tautootje goed is aangekomen, en of jullie daarna in het fantastisch uitnodigend met-zonder stroom-, met wel een paar vreselijk welkom-,gezellige-, uitnodigend neergelegde kaarsen safari-hutje zijn neergestreken...

hele dikke knuffel van ons,

• 24 April 2009 - 19:40

Luuc En Mattie:

Knuffel maar goed met al die schatjes daar.
    Succes en sterkte met alle indrukken en al jullie vragen
    Geniet van alle goede contacten daar.
    Gods nabijheid wensen we jullie toe.
    luuc en Mattie Meints

• 25 April 2009 - 08:40

Ingrid Den Otter:

Hoi hoi!

Ik wens jullie heel veel plezier, flexibiliteit en zegen toe op jullie reis! Geniet van het mooie land en de kinderen!

Veel liefs van Ingrid

• 25 April 2009 - 09:12

Simon En Geeske:

Lieve mensen,
    Wij wensen jullie een goede reis en een goed verblijf,hopen dat jullie kunnen doen,waaarvoor je gaat.
    We zullen voor jullie bidden.

• 26 April 2009 - 12:42

Erika:

Kenia en de kinderen hebben jullie duidelijk te pakken. Veel energie en een fijne tijd gewenst samen. En vooral Gods bescherming voor jullie maar ook voor de kinderen en iedereen die er werkt.

Liefs Erika

• 26 April 2009 - 13:05

Peetje:

goede reis,toegewenst.geniet er van en ik volg jullie!

• 26 April 2009 - 18:14

Carien Hobbelink:

Bijzonder om te lezen!
    Geniet, ervaar en geef vooral!!
    Ju, succes!
    Lieve groet, Carien

• 26 April 2009 - 20:21

Wilma En Henk:

Lieve alledrie,

Wij wensen jullie een fijne tijd en Gods zegen.

• 26 April 2009 - 21:02

Edwin En Herma:

Hoi Zus(sen),

Nog konijnen gespot in het afgelopen weekend? Wel spannend zeker!!

Zeg als jullie in de buurt van Huruma komen zou je dan eens na willen denken en vragen of er tandheelkundige problemen zijn bij jullie kinderen en de medewerkers die de locale dentist niet kan oplossen? Misschien een gekke vraag, maar de uitwerking leg ik wel uit als je weer terug bent aan de Vanekerstraat. Mocht je nou ook nog tegen merkwaardige en uitzonderlijk geneeskundige vraagstukkken opbotsen, noteer die dan ook ff. Doeg. Tot gauw en pas een beetje op je zelf en je reisgenoten.

• 27 April 2009 - 16:40

Harry Menninga:

Hé hebben jullie al een Giraffe in jullie koffer zitten? Ik heb het haakje al boven de open haard in de muur geslagen. Veel plezier, en de groeten aan alle beste broertjes en zusjes daar.

• 27 April 2009 - 16:40

Harry Menninga:

• 27 April 2009 - 19:53

Greetje Spakman:

Ha dames,
    Al in Huruma gearriveerd?
    Ik wens jullie een hele fijne en goede tijd toe onder Gods zegen. En natuurlijk ook heel veel plezier bij alle activiteiten! Geniet er van.

Lieve groet,
    Greetje

• 28 April 2009 - 06:30

Evelien V:

eel succes, bij "jullie"kinderen,super hoor wat jullie doen..

Evelien

• 28 April 2009 - 16:11

Harry En Teuni :

HOI meisjes,
    Fijn dat jullie goed over zijn gekomen,Gods
    zegen gewenst,en een hele
    fijne en ondernemende
    tijd gewenst

dikke knuffel
    groetjes vanuit Lonneker

• 06 Mei 2009 - 18:55

Ine Thys-Rook:

Vooral, ben ik trots op mijn zusje Judith,fijn dat je,je talenten hiervoor gebruikt zusje!!Ook groetjes aan Anneke en Ina hoor!