Er is Hope......... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Anneke en Ina - WaarBenJij.nu Er is Hope......... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Anneke en Ina - WaarBenJij.nu

Er is Hope.........

Door: Anneke/Ina

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Ina

24 Februari 2010 | Kenia, Nairobi

Vandaag is ze geboren: Zipporah Hope. Amper een paar uur oud hebben we haar in onze armen.
Geboren in een ziekenhuis waar haar moeder, een 19 jarig zwak begaafd meisje uit Huruma, ligt in een ziekenhuisbed uit het jaar nul. Een moeder die waarschijnlijk is misbruikt. Alweer misbruikt, een herhaling van wat haar in haar jeugd is overkomen. Wat voor toekomst heeft de kleine Hope? Wat voor zin heeft haar leventje op aarde als je moet opgroeien in een weeshuis? Maar ook, meteen een dankgebed aan het bed van moeder en dochter. Ze heeft een VADER. Er is Hope!

Hope is er voor Humpie, een van de puppies. Eerst viel hij van het balkon (zeker 3 meter hoog) en liep hij rond met een gekneusde achterpoot. Vervolgens viel hij van een klein trapje en brak zijn voorpoot. Het leven is soms hard maar er is hoop want hoe kan het ook anders: Anneke heeft zich ontfermd. Ina was zo gek niet of moest al haar EHBO-kennis aanwenden om het pootje van dit beestje te spalken. En Humpie loopt weer. Enigszins wat mank maar het loopt.

Hope is er ook voor Jane. Een tiener uit de sloppenwijken van Ngong. Jane die enorm goede cijfers haalde maar niet naar de highschool kan omdat haar ouders het niet kunnen betalen. Jane voor wie een sponsor hebben die haar school wil betalen; ze kan 4 jaar naar de highschool en heeft zo een kans op een betere toekomst. Maar Jane is weg. Twee dagen voordat we deze afspraak maakten is ze weggelopen uit de sloppenwijk. Via verschillende contacten proberen we haar nu op te sporen.

Voor Lisette is er ook hoop. Als 15 jarige oerhollandse puber heeft ze nu Afrikaanse vlechtjes. Een klein zwart jongentje staat haar met grote ogen verbaasd aan te kijken: wat ben jij wit!!

Hope is wat we hebben voor Mozes, David en Josefat. Zij hebben medische hulp nodig. Mozes is doof maar er is kans op genezing door een operatie. Ook voor hem hebben we misschien een sponsor. We laten hem onderzoeken in een dovenkliniek. David is zijn hand kwijt geraakt in een machine en heeft een prothese nodig maar dit is te duur, misschien kunnen wij vanuit de stichting iets doen. Josefat heeft hele slechte ogen wat waarschijnlijk alleen maar door allergie komt…… door een geneesmiddel is er hoop op een beter zicht.

Tja en dan is er ook Hope voor een aantal Highschoolkids. Na weken droog brood te hebben gegeten hebben ze dan eindelijk weer een emmer met pindakaas. Hallelujah.

• 24 Februari 2010 - 19:17

Janneke:

Hoi allemaal,

Wat een mooi verhaal weer wat maken jullie veel mee. De foto's spreken voor zichzelf.
    Wat zal het straks weer moeilijk zijn om je los te maken van dit alles. Ik blijf jullie volgen.
    groetjes Janneke

• 24 Februari 2010 - 19:55

Gerrit:

Hallo EHBO,ers

Kwaliteit verlogend zich nooit, maar ik ben toch wel blij dat ik niet als hond geboren in Kenia.
    Maar hoe verloopt de zaken daar.
    Ik probeer steeds online te komen maar helaas zijn jullie er dan niet.
    Winter lijkt voorbij en de herfst ik denk nu ingetreden.
    Veel succes verder en geef onze zoon een fijne pakkerd van ons.

Groet

Gerrit en Hanny

• 24 Februari 2010 - 20:09

Greetje:

Nou dames, als ik dit zo lees, zijn jullie weer helemaal in je element en op je plek! Veel succes, geniet vooral van de fijne dingen en sterkte bij die dingen die lastig zijn.

• 24 Februari 2010 - 20:24

Jaap:

Hoi dames,
    Met respect; ik krijg er Hope van als ik jullie verhaal lees.

• 24 Februari 2010 - 20:56

Gertine:

Pfff... indrukwekkend allemaal. Hope, prachtig!
    Groetjes van Gertine

• 25 Februari 2010 - 07:22

Alex Marleen Sofie:

Hoi dames,

Mooi jullie zo te kunnen volgen. Van dierenarts tot verpleegkundige....julliedoen fantastisch werk.
    Ik moet echt een keer mee die kant op. Geniet er nog van en natuurlijk ook sterkte.
    Groetjes ons 3

• 25 Februari 2010 - 08:18

Hanneke:

weer een mooi verslag.
    jullie worden nog ware schrijvers.
    mijn complimenten.

• 25 Februari 2010 - 09:28

Bertina:

Hello allemaal,

Wat een ontroerend verslag,als je dit gelezen hebt ben je je des te meer bewust wat rijk wij zijn. Ina ik sta versteld van je werk bij de hond. Er zitten echt verborgen talenten in je. Prachtig die foto met Hope. We bidden voor jullie en je werk daar. Ik probeer steeds met jullie via skype in contact te komen maar dat lukt niet echt. Toch zijn jullie in onze gedachten en misschien lukt het nog een keer. Groetjes ook aan de vakntiegangers bij jullie. Die vlechtjes staan erg leuk.

Groetjes uit een nat Putten,

Wim, Bertina, Jan, Bert en David.

• 25 Februari 2010 - 09:55

Annet:

Prachtig en ontroerend verhaal!
    Leef met jullie mee!

• 25 Februari 2010 - 11:37

Willemien En Pa:

Fijn om jullie zo te mogen volgen bij alle belevenissen. Heel veel sterkte bij de beslissingen die jullie(SOMS) moeten nemen.Onze gebeden vergezellen jullie. Veel liefs.

• 25 Februari 2010 - 17:25

Pa En Ma Nieland:

Dag Ina / Anneke.
    Wat leuk z'n donker klein meisje. En dat in je blanke armen. Wat een prachtige naam: Hope.
    Gefeliciteerd met de uitbreiding van de family.
    Ina wat schuilt er een dierenvriend in je. Nooit eerder geweten.
    Zorgzaam voor mensen en voor dieren. Geweldig!
    Jullie gasten uit Putten genieten zo op de foto's te zien ook erg. Fijn.
    Leuk om weer wat van jullie gehoord te hebben. Graag tot een volgende keer.
    Liefs PenM

• 25 Februari 2010 - 18:24

Erika:

Hallo Ina en Anneke,

Ik moet even reageren op jullie reddingsactie's voor die hondjes.Ik weet dat een mensenleven en ziel vele malen belangrijker is. Maar als echte dierenliefhebber en Ina kennende vind ik dit toch ook een hoopgevend verhaal. Al begrijp ik dat Anneke de drijvende kracht achter Ina is in dit geval.Lastig zulke gevoelige vriendinnen of niet Ina? Maar ik heb echt ontzettend veel respect voor jullie geweldige inzet daar.

Liefs Erika

• 26 Februari 2010 - 07:00

Kittydemuynck:

Hoi dames, prachtig verhaal ,maar af en toe ook verdrietig.
    Mooie foto's, Ik wil een keer skypen...hoe regelen wij dit??? een moment prikken?
    zondag 28/2 ga ik het proberen om 14.00 uur?

• 27 Februari 2010 - 08:27

Carolien De J:

Wat een verhalen, belevenissen en wat een prachtig kindje!

mooi om je / jullie zo te volgen.

Groetjes!

• 01 Maart 2010 - 12:53

Pieter, Janita, Kids:

Hallo Ina en Anneke,

O, wat een lief klein meisje, Hope! Wat bijzonder om daar dan te zijn he?
    Leuke verhalen weer, wat een belevenissen. Jullie horen daar ook helemaal bij, zo spreken de foto's.
    We bidden voor jullie, veel succes om alles een plaats te geven en ook genieten hoor.
    Jullie komen toch wel terug hé?

Wij hebben zelf een week wintersport achter de rug,heel primitief geleefd alleen een beetje kouder dan jullie.
    Eén groot avontuur was het.
    Nu schijnt hier lekker de zon, af en toe een buitje zoals we in Nederland gewend zijn.

Liefs, van ons allen

• 02 Maart 2010 - 11:43

Elsbeth Beumer:

Hoi Anneke en Ina,
    wat een verhalen!! had al van Jeanet gehoord dat het erg heftig is wat jullie meemaken. Indrukwekkend. We kunnen ons hier geen voorstelling maken van zulke dingen in ons georganiseerde land. Wens jullie nog een goede tijd daar en Gods zegen op jullie mooie werk. Hartelijke groeten, Elsbeth en familie

• 02 Maart 2010 - 18:49

Bram En Marieke:

Hej Lady's

Eindelijk hebben we jullie site te pakken via pa en ma. Wat een indrukwekkende verhalen zeg. Wat een prachtig wonder zo'n pasgeboren kindje maar als je dan de verhalen erachter weet.. Gelukkig is er inderdaad Hope! Veel Zegen.
    Liefs Bram en Mariek

• 03 Maart 2010 - 12:28

Annelies:

Wat een verhalen, en de Foto's, echt een heel ander leven daar.
    Zo besef je des te meer hoe goed wij het hier in het koude holland hebben.
    Echt super wat jullie daar doen en heel veel sterkte voor de rest van de tijd.
    Ina, nog bedankt dat je aan ons denkt, zelf al zit je aan de andere kant van de wereld. Wij denken ook aan jou.
    Groetjes Agnes, Miriam, Sonja en Annelies

• 03 Maart 2010 - 18:19

Henny Van Dijk:

Wat een prachtige foto's weer. Wat een schattig meisje.Geweldig wat jullie daar doen.Ook de foto"'s van die hondjes,enig. Vanmorgen bij het openen van mijn mail een berichtje van jou Ina,gezellig.Fijn om zo je werkdag te beginnen. Alles is hier prima. Met het D.C. gaat het ook goed. Niet veel schokkende dingen gelukkig.Ik houd de bezoekers op de hoogte van jouw belevenissen.Als je straks terug bent kom je natuurlijk alles vertellen he? Ik wens je veel succes,groeten van mij.

• 03 Maart 2010 - 19:58

Fam.Compaan:

Hoi Ina en Anneke, van Ma Nieland kreeg ik jullie site. Ik heb hem helemaal doorgelezen. Geweldig. We wensen jullie daar heel veel succes. We blijven je ook volgen. Ben heel benieuwd, want zo kun je je veel beter voorstellen wat jullie daar doen. Petje af hoor! Groetjes, B.en G. Compaan.

• 04 Maart 2010 - 16:19

Annerie:

Wat een mooi verslag! en wat een leuke foto's!
    Jullie zien er goed uit!
    groetjes...