Terug - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneke en Ina - WaarBenJij.nu Terug - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneke en Ina - WaarBenJij.nu

Terug

Door: Anneke/Ina

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Ina

08 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Hier is dan ons laatste verhaal als afsluiting van deze reis.

Sinds vorige week woensdag zijn we weer terug in Nederland.
En …. het is even weer wennen. Niet alleen het weer (koud) maar ook het leven in Nederland is toch wel een beetje anders zodat we even moeten omschakelen. Maar dat gaat snel genoeg.

3 prachtige maanden hebben we in Kenia door mogen brengen met ups en downs.Wat is er veel gebeurd en wat hebben we mooie dingen mogen doen door uw hulp. Een paar voorbeelden?
De Duitse vrijwilligers, Maria en Lena, die op dit moment nog in Kenia zijn, hebben een aantal, nog lopende zaken, van ons overgenomen zodat die gewoon door kunnen gaan zoals bijvoorbeeld
de ziekenhuisbezoeken met David die de mal voor zijn arm heeft gepast. Hij zal binnenkort zijn echte prothese krijgen waardoor hij naar de highschool kan en niet als bedelaar hoeft te leven.
Mozes heeft een aangepast programma op school en kan, als hij 6 jaar is, op niveau naar de dovenschool.
De school in Huruma heeft weer boeken en materiaal zodat er beter les gegeven kan worden, docenten doen een opleiding zodat de kwaliteit van het onderwijs verbetert. Het ziekenhuis heeft medicijnen en overige materialen zodat de verpleegster de kinderen weer kan helpen.
In Sidai hebben we mogen helpen met het opzetten van de structuur zodat het bestuurlijk en administratief beter kan gaan en we hebben daar mee kunnen helpen aan de voedselvoorziening.
Hier zal binnenkort ook een naaimachineproject gaan draaien.
In Christian Hands wonen nu een aantal kinderen die we structureel helpen.
In de sloppenwijk van Ngong hebben we kinderen een opleiding aan kunnen bieden, enz, enz.
Het is prachtig om te merken dat je kinderen letterlijk en figuurlijk uit de modder mag helpen halen.
Er zijn daar mensen en organisaties, waar we mee hebben mogen samenwerken, die ontzettend veel werk verzetten en heel veel betekenen voor kinderen zonder kans.
Er zijn ook andere zaken gebeurd waar we moeite mee hebben. Zo zijn er problemen in Huruma omdat er daar, sinds het overlijden van Pastor Isaac, zaken op een manier geregeld worden waar wij niet meer achter kunnen staan en onze steun niet aan kunnen verlenen.
Maar toch mogen we vooral zeggen dat we gezegend zijn dat we dit werk in deze maanden hebben mogen doen.
We hebben genoten van de kinderen, van het werken, van de reizen, van het bezoek vanuit Nederland, van het land en van alle mensen die we hebben mogen ontmoeten.

Het was erg fijn om te merken dat er werd meegeleefd vanuit Nederland, dat er werd gereageerd op onze verhalen, dat we mailtjes ontvingen en er geskypd werd, waarbij de webcam soms zelfs mee ging naar de kinderen in de eetzaal.

In een korte zin: HET WAS EEN DROOM DIE UITKWAM EN HET WAS GEWELDIG.

We willen jullie allemaal bedankt voor het meeleven en meelezen,
en hopelijk tot de volgende keer!

Ina en Anneke

• 08 Mei 2010 - 10:32

Willemien En Pa:

Fijn dat jullie zoveel hebben mogen doen.Zo ervaren jullie ook dat de vele gebeden die zijn opgezonden door de HERE zijn verhoord. Ga zo door,wel met inachtneming van jezelf.
    Tegenslagen zijn er om te overwinnen.

• 08 Mei 2010 - 10:42

Elgera:

wauw echt wat hebben jullie geweldig werk verricht!
    en wat super leuk om steeds weer de verslagen te lezen. weet niet hoe vaak ik dit al heb gezegd:$ maar mag ik de volgende keer in de koffer mee;) ik wens jullie een hele goede tijd toe. met omschakelen en gemis. The Father walk on your side. every moment!

• 08 Mei 2010 - 11:49

Alex Marleen Sofie:

Fijn dat jullie weer goed terug zijn gekomen en zoveel hebben mogen en kunnen doen daar!
    Tot gauw!

• 08 Mei 2010 - 13:23

Oom M. En T. A.:

fijn dat jullie weer thuis zijn. dankbaarheid overheerst jullie verslag. geweldig dat dit mogelijk was onder Gods zegen.

• 08 Mei 2010 - 16:59

Karine:

hoi anneke,
    fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn! En gaaf dat je zoveel voor anderen hebt kunnen betekenen en dat jullie zo genoten hebben.
    doe rustig aan daar in hardenberg....
    xxkarine

• 08 Mei 2010 - 17:37

Gerard & Miranda:

Welcome back meiden.
    We hopen jullie gauw te spreken over jullie ervaring (en we hebben weer een flinke zak cartridges)

• 14 Oktober 2010 - 16:19

Elsbeth Beumer:

Hallo
    Jeanet,Anneke en Ina,
    We wensen jullie een hele fijne reis en Gods zegen bij al het werk daar. We zullen jullie volgen (als je internet hebt). Veel liefs van ons allemaal en tot gauw!!
    Groetjes, Elsbeth