We gaan bijna.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneke en Ina - WaarBenJij.nu We gaan bijna.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anneke en Ina - WaarBenJij.nu

We gaan bijna....

Door: Anneke/Ina

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Ina

22 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Ha allemaal,

Yep, we zijn weer in de lucht. Nog niet letterlijk, maar ook dat komt lekker dichtbij.

Het vorige bericht op deze site, in januari, was nogal negatief..
Moet zeggen dat het soms best wel benauwd is geweest en we ook regelmatig aan de telefoon hebben gezeten in een wat minder enthousiaste stemming met het idee dat de hele reis echt wel eens in het water kon gaan vallen. Niet dat onze reis nou echt het belangrijkste was natuurlijk, maar het idee niet te kunnen gaan, was toch niet prettig.

Eigenlijk wil je wel heel graag even in Huruma kijken.

Gelukkig lijkt het allemaal weer rustiger in Kenia en kunnen we onze tassen weer gaan pakken.
Nadat de KLM ons vorig jaar aan zag komen op Schiphol, is er natuurlijk gelijk hoog beraad geweest en dat heeft geleid tot, voor ons, aangepaste bagageregels. Yes, we mogen nu 2 koffers a 23 kilo per stuk meenemen. p.p. wel te verstaan. We zitten nog enigszins met de binnenlandse vlucht waarbij er maar 20 kilo mag worden meegenomen maar daar kletsen we ons vast wel uit.(??) En dus kunnen onze badpakken nu gelukkig ook mee.

We vertrekken vrijdagavond a.s., vliegen ’s nachts Europa door en landen zaterdagmorgen vroeg in Nairobi waar we de koffers heel snel over moeten pakken en even later doorvliegen naar Mombasa. Missen we dat toestel dan gaan we lekker koffie drinken in het Java-house en vliegen een paar uurtjes later alsnog naar Mombasa. Oké, liggen we iets later aan het strand……
Maandag gaan we 3 dagen op safari op zoek naar de olifanten voor de Kilimanjaro. Soms gaan dromen in vervulling……. Daarna nog 2 dagen op het strand en dan gaan we eindelijk naar Huruma. Laat niemand zich er vooral druk over maken of we er wel zin aan hebben e.d.!!

Wat we het eerste gaan doen in Ngong?
Kijken of die haan alles overleeft heeft en nog lekker in de keuken zit bij mama Tom natuurlijk…

Voor de rest is er vast het een en ander veranderd en weer genoeg te doen dus maak je borst maar nat voor de komende verhalen!

Groetjes,
Ina
Anneke

p.s. wenst u deze berichten niet te volgen, dan kunt u zichzelf afmelden op deze site of even een mailtje sturen, dan zullen we u verwijderen van de mailinglist.

• 22 April 2008 - 20:04

Jannie Nieland:

Meiden; een hele fijne reis en ik hoop dat het net zo gaat als dat jullie in gedachten hebben.

Hartelijke groeten Tante jannie

• 22 April 2008 - 20:27

Judith:

Hoi ANneke en Ina,

Ik wens jullie een hele fijne reis en veel succes daar met de kinderen en hun rekenwerk;-) Gaat helemaal goed komen, weet ik zeker, hoor het natuurlijk graag.
    gr judith

• 22 April 2008 - 20:45

Janny :

Bijna zover,ik hoop dat jullie een goede reis en behouden aankomst mogen hebben. En natuurlijk een fijne tijd daar!

Kan Ina eigenlijk niet zo lang missen hier........., maar ik gun het haar van harte.........en natuurlijk is het Anneke ook van harte gegund. Groetjes, Janny

• 22 April 2008 - 20:45

Gertine:

Hoi!
    Ik wil jullie een hele goede reis toewensen en ik zal jullie volgen op de site. Hoop dat jullie een goede tijd daar mogen hebben en ook weer wat kunnen betekenen voor alle kinderen in Huruma.
    2x 23 kg, pfff, je moet het ook allemaal meesjouwen. Nu wel genoeg ruimte om alles mee te nemen, Ina? :)
    Groeten van Gertine

• 22 April 2008 - 22:02

Miranda:

Still translating..... may take a while ;-)
    Glad you both got there . Take care

• 23 April 2008 - 06:32

Evelien Vos:

hey, goede reis, en hopelijk kunnen jullie je daar weer super nuttig maken...
    ik denk aan julie!!!

• 23 April 2008 - 07:24

Hanneke:

heeeeel erg mooi.
    veel plezier en geluk in Kenia.
    ik zal voor jullie bidden.
    groetjes Hanneke

• 23 April 2008 - 07:51

Marian Schutter:

Hi Ina en Anneke,
    zo nog even en julie zitten weer in het warme afrika. Ik wens jullie daar een hele fijne tijd toe geniet ervan en pas op voor die olifanten:) Veel plezier met de kinderen op Haruma, ik blijf jullie volgen. Gods zegen en bescherming toegewenst liefs marian

• 23 April 2008 - 11:29

A. Woodman:

Have fun, girls - safe journey.

Groetjes, Angela

• 23 April 2008 - 12:11

Peetje:

hallo,

een hele goede reis toegewenst, veel plezier , zorg maar goed voor die mensen daar, knuffel ze maar veel .ina wij zullen je hier missen.

• 23 April 2008 - 17:30

Miranda Kuiper:

Dag dames,

wij wensen jullie een hele goede reis toe en een hele fijne tijd in Kenia.

Groetjes van André, Miranda en Thomas

• 23 April 2008 - 19:21

Fam. Meertens:

Wij wensen jullie een hele fijne reisen hopelijk kun je weer veel bijdragen aan het leven van de kinderen. Geniet er van. Rene, ellen anniek en marlon

• 23 April 2008 - 19:55

Greetje Spakman:

Echt super dat jullie weer gaan. Een hele fijne tijd gewenst!!!!
    Ik hoop dat jullie daar weer heerlijk en veel kunnen zingen, enne ....... misschien kunnen jullie alvast kalenders voor 2009 mee terugnemen?????

Groetjes,
    Greetje

• 24 April 2008 - 17:48

Petra En Jack:

Geweldig, we wensen jullie een voorspoedig reis en we gaan zeker jullie berichten lezen dit keer.
    Have fun and enjoy life...

• 24 April 2008 - 20:02

Herman & Greta:

Ook van ons een hele goede reis gewenst!
    We zullen jullie weer graag volgen via deze site.

• 25 April 2008 - 15:55

Jenneke:

Ja hoor, ik ook in het rijtje. De site gevonden, en nu ga ik het gezellig volgen. Geniet er fijn van, een goede reis toegewenst!
    Jenneke Veldman

• 26 April 2008 - 06:18

Pieter:

Goeie reis en een gezegende tijd. Kun je mama Tom ook knuf-fe-len? En zo ja, geef je dr een van mij? 'k Heb het goede mens nog nooit gezien maar hou nou al van haar.
    Pieter

• 27 April 2008 - 17:07

W.en H.Lubbers:

Vanmorgtenvroeg al een telef.gehad van
    Ina's vader. Alles o.k.?
    Fijne tijd gewenst en een behouden
    thuiskomst en doe mama Z. de hartelijke
    groeten!
    Pa L.en Willemien.

• 27 April 2008 - 19:57

Marlies:

Hoi ina en anneke,
    Jullie reis is dus weer begonnen,
    die safari klinkt mij ook erg goed in de oren, maar ja..... voor mij nog even sparen en doordromen,
    maar jullie heel veel plezier gewenst.
    Ga jullie de komende weken volgen,
    groeten Marlies Boer

• 28 April 2008 - 16:06

Marjan Bosker:

Dag dag, geniet lekker van de eerste week vakantie. Daarna succes bij al het werk wat jullie weer gaan doen. We zijn weer benieuwd naar jullie verhalen! Gods zegen gewenst. Groetjes Richard, Marjan en natuurlijk een dikke knuffel van Anne

• 29 April 2008 - 09:11

Emmy:

hey Anneke en Ina,

vanuit India :) miniberichie..... goeie reis!!! en van harte Gods zegen toegewenst!!!
    liefs van Emmy

• 29 April 2008 - 21:24

Janny:

Hoi, ik kijk met spanning op jullie site of er al weer nieuws is. Ina bedankt voor je mail. Geweldig vanuit zo ver weg. Sterkte in jullie werk de komende weken. Gods zegen toegewenst!!Hartelijke groeten van Janny