GAAF het regent! - Reisverslag uit Ngong, Kenia van Anneke en Ina - WaarBenJij.nu GAAF het regent! - Reisverslag uit Ngong, Kenia van Anneke en Ina - WaarBenJij.nu

GAAF het regent!

Door: Anneke/Judith/Ina

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Ina

28 April 2009 | Kenia, Ngong

Ha allemaal,
Yes, we zijn in Huruma!
Vrijdagavond zijn we aangekomen in Wildebeestcamp. We hebben daar heerlijk geslapen in een safaritent in een grote tuin. Je had geen enkel idée dat je midden in de hoofdstad van Kenia lag.
Zaterdagmorgen was het al weer erg vroeg dag en konden we onze reis beginnen met een safari naar Samburu. Tja, een hele lodge voor ons alleen met zwembad en obers die direct voor ons klaar stonden wanneer we ons maar bewogen en daar zijn de ontzettende tegenstellingen alweer. Er is hongersnood in het noorden van Kenia. We zaten ongeveer aan de rand van dat gebied. Het heeft meer dan een jaar niet geregend en de rivieren in het park stonden allemaal droog. Gelukkig regent het nu in deze regentijd zo af en toe. De eerste nacht ging het stevig tekeer en viel er veel regen. Dan besef je hoe belangrijk water is en hoe gewoon wij het vinden om de kraan open te draaien. Hier zie je mensen in de rivier graven om bij water te komen en worden kleine tankjes om de ezels en koeiehalzen gebonden en heeft men weer voor een dag een beetje water.
Tijdens een gamedrive stonden er over een afstand van wel een kilometer een hele kudde (heet dat eigenlijk een kudde bij olifanten?) te graven in de rivier, daarna gingen ze door de knieen, dat is een heel werk bij zulke beesten kunnen wij u nu meedelen, en werd er stevig met slurven in de modder geroerd. Het was een heel bijzonder gezicht. Maar ook gaf het aan dat zowel mens als dier hier zwaar te lijden hebben onder de droogte.
Gistermorgen was het zover om aan de terugreis te beginnen richting Huruma. Onderweg konden we nog even genieten van de dieren. Ja , we hebben heel wat dieren gespot. Het werd niet helemaal de big five maar the big four hebben we in elk geval gezien. O.a. olifanten, giraffe’s, zebra’s,krokodillen, nijlpaard, impala’s, dicky dicks enz. Als jullie het leuk vinden kan ik nog wel even doorgaan maar echt interessant is dat waarschijnlijk niet voor jullie. Ik denk dat jullie meer geinteresseerd zullen zijn in de ervaringen van Huruma.
We zijn gisteren tegen 5 uur aangekomen. De kinderen ontvingen ons letterlijk met open armen. Heerlijk om zulke enthousiaste kinderen te mogen ontmoeten.
Mama Zipporah was bezig met de dagsluiting en toen ze Anneke en Ina zag , onderbrak ze alles en vloog hen eerst in de armen. Tja, we werden weer warm ontvangen aan Mamma’s grote, brede borst. Daarna maar even een uitgebreid rondje gemaakt door het tehuis en overal geknuffeld en gehugd. Heerlijk om terug te zijn en ook goed om te zien dat het goed gaat met de kids. Het laatste babykamernieuws is dat Naiserian geadopteerd is, Mohammed terug kon naar zijn moeder en Jozef de nieuwste aanwinst is. Hij is een maand of 5 oud en Ina mag volgende week een dagje op hem passen.
Terwijl wij ons aan het installeren waren in ons Guest house werd er voor ons gekookt. Enigszins voorzichtig hebben we duidelijk gemaakt dat ugali niet direct ons favorite food is. Jippie, kregen we toch lekker een soort hutspot. Nou ja, het is niet gestampt, het vlees zit er ook niet in maar dat maakt allemaal niet uit, het smaakte heerlijk en wij zijn helemaal blij. Als we dit twee weken te eten krijgen, zul je ons helemaal niet horen klagen. Ondertussen hebben we een ongelofelijk gevecht geleverd met 3 muskietennetten. Het is maar goed dat jullie ons niet gezien hebben. Ondersteboven, achterstevoren en binnenstebuiten hebben we die gekke netten proberen op te hangen. We zijn er maar anderhalf uur mee bezig geweest. Voor het geval jullie nu denken dat we niets nuttigs doen….. dit was allemaal gisteravond. Vanmorgen hebben we uitgebreid gesproken met Mama. Wat daar allemaal uit gaat komen, horen jullie vast nog wel de komende dagen.

Liefs van ons

• 28 April 2009 - 10:24

Lisette:

Wat moet het heerlijk zijn om weer terug te zijn! Geniet ervan en veel succes!

Liefs Lisette

• 28 April 2009 - 10:28

Ineke:

Wat goed om te horen dat jullie zo genieten, ga zo door!

• 28 April 2009 - 10:34

Wim Kuipers:

beste allen,

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Wat een spontaan weerzien.
    Veel sterkte de komende tijd.

Wim

• 28 April 2009 - 10:43

Inge:

Goed om te horen dat jullie weer helemaal op je plek zijn .Een hele goede en gezegende tijd daar.
    Groetjes,Inge

• 28 April 2009 - 11:18

Liesbeth Otto:

"...Laat zo jullie licht maar schijnen bij alles wat je doet, zodat de mensen zeggen: God is goed!...."

• 28 April 2009 - 11:21

Harriet:

Mooi om te lezen hoe jullie het daar hebben. Altijd leuk zo'n spontaan weerzien.
    Wens jullie nog een hele gezellige, succesvolle tijd in Kenia en voor de mensen daar hoop ik dat het veel gaat regenen.(sorry voor jullie)

• 28 April 2009 - 11:46

Gerrit Koops:

Hoi Globetrotters,

Ben best wel een beetje jaloers op jullie, maar goed ieder zijn plaats en taak.
    Blij dat jullie gezond op de plek zijn aangekomen.
    Doe Isaak de groeten en geef hem een lekkere knuffel.

Gerrit

• 28 April 2009 - 14:26

Marleen Tigchelaar:

Goed te horen dat jullie veilig over zijn.
    Ik was van plan jullie berichten in 'Mail even' te plaatsen, omdat Judith ons wijkzusje is. De eerste is vorige week vrijdag geplaatst.
    Groetjes,
    Marleen

• 28 April 2009 - 14:28

Rian (zusje Ina):

Fijn dat jullie weer in huruma zijn. Ook heel fijn om jullie verhalen weer te lezen.

Dikke kus

• 28 April 2009 - 14:30

Marjan:

Ha, geweldig om te horen dat jullie zo genieten!
    Suc6 verder!

• 28 April 2009 - 15:32

Karine:

hoi!

die kudde olifanten is inderdaad de juiste biologische benaming! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Veel plezier en sterkte bij al het werk wat vast op jullie afkomt.
    groet, karine

• 28 April 2009 - 15:37

Hoi!!!:

Mooi dat jullie goed zijn aangekomen zijn. en Het ontvangst zal inderdaad weer geweldig zijn geweest. Veel succes en vooral veel plezier daar.

Kus ons

• 28 April 2009 - 16:39

Ma En Pa Nieland:

Hallo dames,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Kenia. En dan ook nog hebben mogen genieten van alle moois in het land.
    Fijn dat jullie zo zijn onthaald. Nu wordt het weer werken. Jullie kunnen zoveel voor de kinderen in Huruma doen en betekenen.
    Wij wensen jullie alle goeds. Bovenal de zegen van de Heere gewenst.

Lieve groet,

Ma en Pa Nieland.

• 28 April 2009 - 17:29

Gerard & Miranda:

Wildebeestenieuws niet interessant? Tuurlijk wel. Mooi om te horen dat jullie genieten van the wildlife. Geniet en Gods zegen bij alles wat jullie doen.

P.s. Afgelopen dagen stond bij ons de boel ook weer eens goed blank.

• 28 April 2009 - 17:37

Willemien En Pa L.:

Hoi geliefden,
    Fijn om iets van jullie te mogen horen.Elke dag gekeken of er al iets nieuws door jullie te vermelden was.Nog fijner is het om te mogen horen dat jullie zo genieten.
    Groeten en een dikke knuffel (ook) voor alle kids.

• 28 April 2009 - 18:32

Pa R En Tineke:

Heel fijn om iets te horen.Al zijn jullie ver weg in gedachten en gebed heel dichtbij.

• 28 April 2009 - 18:53

Annet:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Succes en knuffel voor alle kids!

• 29 April 2009 - 08:15

Jan En Ali Hulsman:

Mijn ouders wensen jullie een fijne en goede tijd toe daar. Ik print alle berichtjes voor ze uit, zodat ze net als de vorige keer weer op de hoogte blijven.

Groet, Alida

• 29 April 2009 - 10:50

Lianne:

Hey Judith! Je bent er al! Veel plezier en succes in Kenia! Liefs Lianne

• 29 April 2009 - 12:28

Ant:

Hoi Ina,
    fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie het goed hebben daar. Geniet van al het mnooie en goede daar!
    Gods zegen en wijsheid toegewenst.

Hartelijke groet,

Ant Stremmelaar

• 29 April 2009 - 12:43

Roelinde:

Hey Judith (en ook hallo voor de andere dames hoor!)

Leuk om de eerste verhalen uit de 'jungle' te lezen!
    Geweldig wat jullie daar allemaal meemaken.
    Heel veel plezier, geniet van alles om je heen. Ook werk ze met alles wat je daar moet doen. En neem natuurlijk van die schattige kindjes mee he!!! (Op foto mag ook hoor....)
    Goeie tijd gewenst!
    Heel veel liefs Roelinde