De grootste schat op aarde - Reisverslag uit Ngong, Kenia van Anneke en Ina - WaarBenJij.nu De grootste schat op aarde - Reisverslag uit Ngong, Kenia van Anneke en Ina - WaarBenJij.nu

De grootste schat op aarde

Door: Anneke/Ina

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Ina

13 Juni 2007 | Kenia, Ngong

Lieve allemaal

Wat ontzettend leuk al die reacties! Het is gewoon gaaf om te lezen hoe iedereen mee leeft!

Vandaag een nieuw berichtje. Een blik op ons dagschema.

Het ziet er ongeveer als volgt uit:
05.00 uur - Wakker worden door de haan die kraait en die gewoon in huis aanwezig is (in de keuken)
06.00 uur - wakker worden (wanneer je net weer slaapt) doordat de familie op staat en met veel gespetter de douche onveilig maakt (de douche bestaat uit een emmer en een kan waarmee je het water over je heen kan gieten, er is wel een kraantje met stromend water maar alleen koud)
06.45 uur - zelf gebruik maken van die emmer en die kan (natuurlijk maximaal 1x per twee dagen)ze hebben overigens wel een gewoon toilet, dat scheelt!
07.15 uur - Ontbijt wat bestaat uit koffie (de enige twee kopjes van de dag!!)brood met boter en als je mazzel hebt wat suiker, de mieren krijg je er gratis bij (het enige stukje vlees dat we krijgen) en een stukje meloen.
07.30 uur - Op naar het kindertehuis en aanwezig zijn bij de dagopening (iedere morgen een uur)zingen, bidden en luisteren naar een bijbelvertelling met vooral de nadruk op ' Ieder mens is veel waard voor God, ook deze kids'.
Oke, we hebben al wel een keertje gemist, en we komen ook wel eens iets te laat, maar ja, het is ook allemaal zo vroeg.
08.30 uur - de klassen beginnen (wordt meestal wel 08.45 uur)
10.30 uur - theepauze
11.00 uur - weer aan het werk: Anneke loopt te zweten op een onbekend boekhoudprogramma (en dat terwijl zij vakantie heeft!!!!) en Ina gaat spelen/sporten met de kids van 'haar' klas.
13.00 uur - Lunch (volgt later meer over, smile!)
14.30 uur - start working again
16.00 uur - Ina is 'vrij' en gaat helpen in de babykamer, Anneke zweet nog even door
18.30 uur - Avondsluiting
19.00 uur - Terug naar ons gastgezin
20.00 uur - 'Diner'
21.00 uur - naar bed!!!! Echt waar ook Anneke!! (We zijn bekaf tegen die tijd)

Tja het leven is hard! Maar niet voor ons dat is een ding wat duidelijk is!!Tjonge wat hebben wij het ontzettend goed en luxe en we beseffen het vaak niet eens! Kijk naar deze kinderen en je weet het. Ze worden opgevangen en er wordt voor hen gezorgd, ze kunnen naar school maar dat is alles! Het is super belangrijk dat ze dit allemaal krijgen maar ze missen zo veel! Ze eten met een handen, ze hebben geen bestek. Ze hebben op 150 kinderen vier douches en toiletten (een combinatie)Ze krijgen geen knuffels en kusjes (alleen van de vrijwilligers) ze moeten zich zelf maar zien te redden, ze lopen in vodden en hun grootste schat?????
---Een snoepje!---

Zo dat was het weer ff, tot gauw maar weer en blijf vooral reageren!

O ja.... het weer is hier prima: bewolkt en zon en ongeveer 22 graden (ze lopen in dikke truien want het is tenslotte winter) en we eten vooral bonen en een soort maispuree. Gelukkig is er in het gastgezin een prima kok en zij maakt echt lekkere Keniaanse gerechten, dus 's avonds eten wij prima.

Toevoeging van Anneke: oke, je hoort me helemaal niet klagen, maar 1 dag iets meer vlees dan die mieren zou ik echt niet erg vinden
Toevoeging Ina: Anneke zonder koffie, wijntje, sigaretten, vlees EN om 21.00 uur naar bed!!!!!!!
Toevoeging Anneke: maar gaaf dat het hier is!!!!!

• 13 Juni 2007 - 15:15

Emmy:

Hoi Ina en Anneke,

Erg leuk om zo een kijkje te kunnen nemen in jullie avonturen! :)
    Ha het ontbreekt jullie niet aan structuur ;)...Gaaf dat jullie het zo naar je zin hebben en volop liefde kunnen uitdelen! Alleen al bij het zien van een foto van een vd kids ziet ben je al verkocht voor een knuffel..

Ina succes met je klasje! en beiden Gods zegen.

Groetjes
    vanuut zonnig oosterwolde van Emmy

• 13 Juni 2007 - 15:49

Jolanda Uit Dronten:

Hallo Ina en Anneke,

Erg gaaf dat we jullie via deze site kunnen volgen.
    Het lijkt me erg indrukwekkend, het vijwilligerswerk wat jullie daar doen.
    Het zal, denk ik, een bijzondere en "rijke" ervaring voor jullie zijn.

Geniet ervan, en deel je liefde met die lieve schatjes.

Geef ze van mij ook maar een dikke zoen!
    En natuurlijk ook voor jullie een dikke zoen!

Veel liefs van Jootje

• 13 Juni 2007 - 16:25

Nynke:

heeej lieve anna en ina,
    Ik vind het super leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien wel blijven mailen he:D:D

Succes nog daar geniet dr van!!
    (ook ff speciaal voor anna zonder vlees:))

Dikke kus en knuffel:)

Nynke

• 13 Juni 2007 - 16:27

Miranda:

Hoi Ina en Anneke,

Leuk om zo met jullie mee te kijken, heel indrukwekkend allemaal.Zo zie je maar wat een beetje liefde kan doen. Geef maar zoveel mogelijk is. We blijven jullie volgen.

groetjes Miranda

• 13 Juni 2007 - 17:36

Rian:

Kijk elke dag even of er alweer wat nieuws staat. leef erg met jullie mee. Pa z'n verjaardag was gezellig maar wel erg druk zonder jou ien.

• 13 Juni 2007 - 17:42

Janny V D W:

Wat spannend allemaal daar zeg! Ik kan me voorstellen dat jullie s'avonds bekaf zijn.Erg leuk om jullie te volgen op deze manier.En de foto's van de kindertjes zeggen genoeg. Weer een hartelijke groet aan jullie, van Janny

• 13 Juni 2007 - 18:10

Angela:

Hallo girls,

You're right - we don't know how very privileged we are here. I can imagine how difficult it must be organising 150 children into 4 showers and toilets! Did you take sweets with you for them? Do they get regular supplies from abroad?

I bet the ants there are bigger than ours!

Looking forward to your next mail,

Angela

• 13 Juni 2007 - 19:16

Pa En Ma Nieland:

Samen jullie bericht gelezen. Geweldig.
    Wat goed van Anneke dat ze zonder zoveel belangrijke zaken haar dagen kan doorbrengen. Ina wat laat jij staan? Val je er erg af?
    Gister een goede verjaardag gehad. Met 17 mensen. Verdeeld over kamer en terras buiten.
    Prachtig dat jij belde Ina en volgens mij heb ik Anneke haar stem ook gehoord.
    Het ga jullie goed. Goede gezondheid toegewenst.
    Ma vindt de foto's ook erg leuk.

Tot de volgende keer.

• 13 Juni 2007 - 20:06

Ina En Anneke:

wat leuk om jullie zo te volgen en wat fijn dat jullie zulk dankbaar werk junnen doen pas goed op elkaar groetjes gerrie bosman

• 13 Juni 2007 - 21:47

Klas & Jan:

..hi hi...Gelukkig gaan jullie meestal op reis met minstens 10 kg. van die 'schatten der aarde' op zak, dus dat belooft nog wat...
    * kunnen jullie je goed redden met het engels?
    *Is 'mamma Tom' e.a.zoals jullie je ong. voorgesteld hadden?
    enneh..morgen niet te laat he..!

doei, doei,van ons,
    Jan & Klas

(Toevoeging van Jan: die haan gaat er nog wel aan...!)

• 14 Juni 2007 - 07:34

Alex En Marleen:

Hey Anneke en Ina,

Wat een verhalen, donders mooi! Wat ik me afvroeg, hebben jullie daar gewoon internet of moet je 3 dorpen verder en daar de rijke medicijnman vragen om op zijn laptop via draadloos internet het wereld wijde web op te kunnen?

Mooi dat jullie daar zulk goed werk kunnen doen! Veel plezier nog en knuffel ze.

Kus ons

• 14 Juni 2007 - 07:43

Inez:

Lieve Ina en Anneke

Geweldig om zo met jullie een klein beetje mee te kunnen beleven. We kijken uit naar de nieuwe berichten en Manon en Joël kijken met name uit naar de foto's.

Kus van Meindert Inez Manon Joël

(ps Ina alles rustig hier)

• 14 Juni 2007 - 08:22

Ronald En Elise:

Wat een heerlijk verhaal weer.. haha.

Anneke ik ben zo trots op je..eerst je beautycase die niet mee kon/mocht en nu elke dag gewekt worden door een haan.. en dan ook nog eens om 0900 uur naar bed.. het moet niet veel gekker worden!
    Geweldig!
    Geniet nog daar en geef de kids een dikke knuffel + kus van ons.

En natuurlijk ook een dikke kus en knuffel voor jullie

• 14 Juni 2007 - 10:22

Bertina:

Hallo lieve Anneke en Ina.

Wat ontzettend gaaf om te zien wat jullie doen. Erg leuk om jullie zo te volgen. Wel erg vroeg allemaal(respect hoor) Zo te zien is er genoeg voor jullie te doen. Geweldig als ik dat zie zou ik er ook zo zin in krijgen. Heel veel sterkte bij alles wat jullie doen en we bidden voor jullie. Hopelijk ben je wel een beetje uitgerust als je weer naar Nederland komt,maar dat duurt nog een poosje. Geniet ervan.

Groetjes de van Ooostendes.

• 14 Juni 2007 - 13:53

Ed En Ineke:

hoi hoi, wat leuk, alweer een bericht!! En wat een leuke foto's zeg! Zeg An, als je die haan nou es pakt en hem boven de bbq hangt...idee? Hij is toch alleen maar lastig
    kus ien en ed

• 14 Juni 2007 - 17:46

Erika:

Hoi bikkels,

Wat een omschakeling zeg.En echt op elk gebied douchen,eten,wonen,leven. Ben nu ook al benieuwd naar de verhalen als jullie thuis komen.Kan ik je lekker even uithoren over wat details Ina!!!!Foto's worden trouwens erg gewaardeerd hoe meer hoe liever.

Groetjes Erika

• 15 Juni 2007 - 06:02

Jan & Henny:

Ik heb een beeld voor ogen van Anneke achter een grote pul bier in Amerika. Wat een verschil, maar wat ontzettend goed om dat verschil te ervaren!
    En soms zal dat ook heus niet gemakkelijk zijn! Petje af!

Groetjes, Jan & Henny

• 16 Juni 2007 - 21:53

Wim (en Tini):

Zojuist jullie verhalen achter elkaar gelezen. Zeer indrukwekkend. Ook iets voor Meeleven? Wat mooi om te lezen, dat de kinderen en jullie je zo afhankelijk weten van God. Dat geeft "een rilling van herkenning." Bij veel van wat jullie schrijven, hoor ik (Tini moet het nog lezen) de hartelijke lach van Anneke (sorry Ina). Wanneer jullie de waarheid schrijven over de tijd waarop jullie naar bed gaan, wordt het nu voor mij ook de hoogste tijd.

A Dieu!

• 16 Juni 2007 - 22:34

Tante Alie:

Lieve Ina en Anneke

Wat zal het voor jullie een overgang zijn om in zo'n wereld te moeten leven. Toch heb ik er respect voor dat jullie deze confrontatie willen aangaan. Ik wens jullie veel sterkte en vooral veel liefde toe voor deze kinderen. God zegene jullie en je werk!